Nem csak az számít, hogy milyen erősen húzod a gázt, hanem az is, hogy milyen jól kapcsolod a fokozatokat. Ezt minden jó motoros tudja, úgyhogy felejtsd el a cipőd fel-le kattogtatását, a sima és dinamikus motorozás kulcsa az, hogy első fokozatban indulj és indulj, és érzéssel válts.
A legtöbb motoron szekvenciális sebességváltóval találkozol, ami azt jelenti, hogy ötödikből nem tudsz csak úgy egyenesen a másodikba kapcsolni, hanem becsületesen végig kell menned az összes fokozaton. Az elrendezés általában klasszikus - egy lefelé, a többi felfelé. Az egyes és a kettes között találod a semlegeset, így ha nem vagy biztos benne, hogy mi van a cipőd alatt, bármikor ránthatsz egy kicsit, és megtalálhatod a zöld fényt az N-nel.
Szeretnél úgy váltani, mint egy profi?
Indítson első fokozatban, és induljon el. Nyomja össze a kuplungot, rúgja le az első fokozatot, enyhén adagolja a gázt, miközben lassan engedi ki a kuplungot. Ha túl gyorsan engedi el, akkor az autó harapni fog, vagy úgy lőhet el, mint egy tomboló bika. Gyorsan, de érzéssel kapcsoljon felfelé, ez a lánya, és megérdemli, hogy vigyázzanak rá! Húzza be a gázt, lazítson egy pillanatra, nyomja meg a kuplungot, és növelje a fordulatszámot. Amikor motorfékezésre és visszaváltásra van szükség (például kanyar előtt), tegyen be egy alacsonyabb fokozatot, és ne feledkezzen meg a köztes gázadásról. Nedves úton megéri romantikusnak lenni és lassan haladni, hogy ne gázoljanak át rajtad.
Sok motoros követ el felesleges váltási hibákat, és nem csak a vezetési stílusa szenved csorbát, hanem különösen az egysebességes. Nincs több kuplung nélküli váltó, hacsak nincs quickshiftered, idővel lecsipkeded a váltódat. Az is előfordul, hogy másodperc helyett üresbe dobod, ehhez gyakorlás és érzés kell. Azt, hogy brutálisan alulfokozol, onnan tudod megmondani, hogy a motor rángatózik és a hátsó kerék ugrani tud. És amikor a motor nyöszörög, a fordulatszám az egekbe szökik, de az erő sehol sincs, kapcsolj feljebb, hogy ne húzd túl sokáig egy fokozatban.
Tippek a zökkenőmentes vezetéshez
Koncentráljon. Ez mindig azért van, hogy a váltás zökkenőmentes legyen, különben csak káosz van. Érezzük a motort, figyeljük meg azt az egyedi hangot, pörgessük fel, és figyeljük, hogyan reagál a gép. Gyakorold a köztes gázadást, hogy javítsd a visszaváltás irányítását, és ne félj a visszaváltástól. Csak óvatosan tegye, hogy elkerülje a megcsúszást. A motorkerékpárral való megfelelő váltás művészete. Mutasd meg, hogy a motorod méltó a művészi váltási stílusodhoz, és morogj nyugodtan minden kanyarban és emelkedőn.
A cikk szerzője: Jana Prnková